21 Disember 2016

DISEBALIK ROBE DAN JUBAH

Sempat dengar cuit-cuit cinta kat astro sambil gosok baju.
Arrijal qawamuna 'alan nisa'
.
.
.
.
Teringat scene beratur nk amik Robe aritu. Dalam keadaan yg sesak dengan manusia tiba-tiba bahu dicuit.
"Baik-baik ye, dia tgh pregnant takut terlanggar" seorg perempuan memberitahu
"Owh yeke..sori tak perasan. Kenapa tak pergi terus kedepan. Bahaya la" aku membalas
"Eh takpe.." jwb adik yg pregnent
"Mana boleh, at least duduk kat depan..ok sikit..jap ye.." aku bergerak menuju ke depan
"Sori ye..boleh tak bagi dia dok depan skali..dia pregnant.." aku menegur sekumpulan graduan lelaki  menunggu giliran mengambil robe.

"Emm..ok dah tu kat situ..da nk dekat turn..kampus mane?"..jawab salah seorang dr mereka sambil pandang dari atas ke bawah
" takdelah..dia pregnant..bahaya org tolak2 kat sini.. saya MIAT tp dia satu kampus ngn awk.." aku menambah. Tapi disebabkan tiada respon aku pun pergi.
"Deorg x nk bg kedepan..emm.. mintak kwn awak yg blkg tlg jaga2 sikit ye..takut yg dari belakang tu tolak2.." sambil melakukan eye contact dgn perempuan yg mencuit bahu tadi..
Alhamdulillah..lepas msk dlm bangunan dia diberi laluan khas.
.
.
Mungkin saiz kandungannya nmpk agak kecil mcm tak mengandung. Tapi dah 6 bulan.
Yg pregnent should be brave enough to demand for hospitality.. for the sake of u n ur baby kann..
..treat others with degree of courtesy..
Inshallah kita buka jalan pd orang lain, Allah akan mudahkan urusan kita..
Lelaki adalah pemimpin kepada wanita. Kalam allah adalah benar. Semoga mereka jadi pemimpin yg baik utk masa akn datang.
Coretan terakhir sebagai seorang pelajar UniKL MIAT.
This entry was posted in

0 comments:

Catat Ulasan