7 Disember 2011

Apa ada pada Cristiano Ronaldo..



C.Ronaldo tangkap cinta sama Malay gurlz!...

Peh! Gereeenti anak-anak gadis kat Malaysia nie gumbira sakan.Lagi la kalau korang nie die hard fan si C.Ronaldo . Mesti korang dah guling-guling kat tanah kan suker sangat.Pastu tak tido 3 hari 3 malam teringatkan mamat nie kan. Erk! dasyat pulak hyperbola aku nie.Abaikan.

Aku memang tak amik port sangat pasal bintang bola bola liga eropah nie. Yer ke Liga Eropah?
agaknya la.  Tapi tak der la sampai tak taw sape C.Ronaldo nie.Tak silap aku, budaknya tinggi biasa-biasa jer, ada mata dua, pastu jari tangan dier ada 10, hidung dier mancung, pastu rambut dier pendek.Ahaks!

Bukan pasal fizikal or ciri-ciri wanita Idaman dier yang aku nak citer.Juz one little thing about him yang leh dijadikan contoh teladan and aku suka nak share.Jeng jeng..

Sumbang Sepatu Emas ke Palestina, Ronaldo Dikecam Yahudi
Hidayatullah.com--Christiano Ronaldo, bintang asal Portugal yang saat ini bermain untuk Real Madrid, memberikan sepatu emasnya kepada lembaga amal klubnya dalam rangka membantu anak-anak Palestina.

Qodsna, dikutip IRIB (21/11/2011) kemarin mengabarkan, lembaga amal Real Madrid melelang sepatu emas milik Ronaldo itu hingga 1,4 juta euro. Uang hasil lelang itu akan digunakan untuk membangun sekolah-sekolah bagi anak-anak di Jalur Gaza.

Ronaldo yang pernah menjadi pemain terbaik dunia pada 2008 itu, sebelumnya ketika masih bermain untuk Manchester United, Inggris, dalam sebuah acara mengenakan kafiyeh Palestina dan ia mendapat kecaman hebat dari lobi-lobi Zionis.

Akan tetapi media massa Inggris menyebut aksi Ronaldo itu menunjukkan kepedulian dan solidaritasnya terhadap krisis Palestina dan warga Jalur Gaza.

Lahir di Funchal, Madeira, Portugal, 5 Februari 1985, Christiano merupakan seorang pemain sepak bola Portugal. Ia dapat berposisi sebagai bermain sebagai sayap kiri atau kanan serta penyerang tengah. Saat ini ia bermain untuk tim Spanyol, Real Madrid dan untuk tim nasional Portugal. Sebelum bermain untuk Real Madrid, ia pernah bermain di Sporting Lisboa dan Manchester United.

Pernah bermain untuk Sporting Lisboa pada 2001—2003, ia bermain 25 kali dan mencetak 3 gol. Saat di Manchester United ia bermain 196 kali dan mencetak 84 gol.

Pada 1 Juli 2009, ia pindah ke Real Madrid, klubnya saat ini, dengan memecahkan rekor transfer sebesar 80 juta poundsterling, yang menjadikannya sebagai pemain termahal dalam sejarah sepak bola.*
Ok itulah berita yang aku nak share. Da habis da. Yey! C. Ronaldo memang jjang!
Eh..Sampai sini jer ke...? C.Ronaldo dah wat apa yang dier patut wat sebagai seorang manusia yang berperikemanusiaan.Dan dia bukan muslim. Aku bile nak wat? Korang pulak bile? Apa sumbangan yang aku-orang da wat for Palestine? Anything? Please state one.

erm....

ermmmm.....

Okeh, tanak paksa korang perah otak pikir, Yang ada tu tahniah diucapkan. Tepuk bahu masing-masing , And cakap bagus la awak nie.Yang rase-rase tak der lagi, Don't wory, at least kita boleh mula dengan kenal sejarah pasal Plestine. Jenguk-jenguk la Aman Palestin ke, Palestine kini ke, Freedon4Palestine ke, tak kesah la. Yang penting kita as a Muslim amik la taw pasal saudara kita kat sana. Lagi la korang nie blogger.Hari-hari baca blog . Apa salahnya BW ke laman-laman cam nie. Yer x?^^

 Antara laman yang korang leh usha..

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Tidak beriman seseorang kamu sehinggalah dia mengasihi saudaranya seperti mana dia mengasihi dirinya sendiri.” (Hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim)
Hope kita nie masuk la dalam golongan yang beriman ek. I'allah. Ya Allah, aku minta maaf kalau aku selalu lupa akan saudaru aku yang lain.

Wassalam

0 comments:

Catat Ulasan