7 Disember 2011

Follower hilang..macam mane nie?



Itu la hakikat yang terjadi. Elok jer semalam aku post pasal si C.Ronaldo, tersusun jer senarai follower kat blog ni, tetibe tengahari tadi online ilang da sumer. Waeyo? Aku try carik dalam almari umah aku tak ada, kat bawah katil pon tak ada, nak try call jiran sebelah tanya, ada nampak tak sume follower aku, segan pulak. Mane la deorang lari ek. Ada sape-sape jumpa tak?.

Mengong. Eh silap pulak, bingung aku dibuatnya.Tak kire, kena cari gak sampai dapat. Berbekalkan pengalaman yang ada, aku pon try cari kat internet." Mencari follower yang hilang " tu yang aku taip. Search punya search, aku jumpa doa hilang barang.
Eh ada kena mngena ke ngan follower aku yang ilang nie? Search lagi, then jumpa la satu blog ni yang citter pasal follower . Menarik la pulak nak  baca. Rehat sebentar bersama blogger. Lepas jer bace tros aku tak jadi nak carik follower aku yang ilang tu.Pandai-pandailah deorang balik nanti. Nak taw korang leh bace la kat blog Mohd Aslan nie.Promot la sikit.



Wake up la ipa oii. Kan mula-mula lagi da warning, kite nie blogging bukan nak carik follower semata-mata. Baru hilang follower yang ciput cam tu dah gelabah. Kelaut terus niat asal nak berblogging. I blog for my readers and not for a follower number. Tapi aku tak menolak untuk follow memfollow nie. Best gak kalu ramai yang follloq^^. So jangan la segan-segan nak follow.Cuma lagi suka kalu ada yang baca and comment kat post tanda support. And i surely will comment at your blog .

Ini just my own view pasal follower nie. Terpulang pada tuan blog tu sendiri nak jadi yang mana. Aku as junior blogger nie, i love stepping OFF my blog to be active reader. That's my mission. Cewah! macam poyo pulak. Tak pe, pelan-pelan. Doakan saya berjaya eh.

Korang pulak caner? ada beza tak antara readers and just follower je.Sila berikan komen anda k.

p/s:

-Sape yang ada cara kembalikan follower yang ilang ni. Leh la sharring ea.
-Ni doa yang aku jumpa time carik follower aku yang hilang. Boleh la amalkan ea.Cekideout~









12 ulasan:

  1. hihi nama kite ada? peghhhhhh..mayunyer.. tu cuma blog buruk yang tak famous .. org tak kenal:-)
    but, apa yg saya taip tu berdasarkan kepala saya, dan apa saya rasa .. its better than jadi bloggers yang hanya copy paste cerita ... tu dikira plagiat.dan plagiat n, kalau lecturer dapat, mmg masak ah.huhuh..

    btw, sy pnh gak follower ilang.mcm saya aritu follower ada gak dalam 90 org..pastu tgk2 tinggal 12 org.. but actually dia ada lagi..rasanya internet slow sgt kot:-)
    jgn sedih² tau ..

    sblom dalam kepala saya, ada 3 aspek penting blogging.. (yang macam saya cerita di entry Follower Vs Reader) .. tapi sejak seminggu lepas ni, saya TERperasan satu lagi aspek yang lagi membuatkan saya seronok untuk blogging. ianya ialah "Commentator" (tak sure betul ke tak ejaan dia" ataupun tukang komen la dalam bahasa pasar .. bila ada komen banyak, seronok sangat² sampai FB saya pon saya dah DEACTIVE :-)

    BalasPadam
  2. Yey! ada org komen. Thanks yer..hihi..terover plak. Tp memang bttol la kan.Rase kepuasan dalam beerblogging bila ada orang komen post kite. I'm kind of happy ^^

    BalasPadam
  3. yup
    mula² saya fikir seronok blogging ni bila ada readers . tapi mcm mana kita nak tahu ada readers kan?

    jawapan dia , KOMEN ...
    bila ada komen, bermakna orang yang komen itu membaca .. tak baca semua pon tak kisah. janji kita tahu ia pernah dibaca:-)
    apetah lagi bila orang beri komen yang positive berunsur nasihat or ape² sahaja :-)

    actually sy tgk ada bloggers2 yg 'handal' yg ada follower ribu² even puluh ribu . tapi bila tengok entry diorang, RUBBISH je. seriously. ada lak tu, blog dia serupa website harian metro . asal berita je dia pon masuk dalam blog, ulas sikit² asalkan ada update . huhu . actually saya teringin jer kan nak buat 1 entry yg hot camtu. tp malas sbb nnt peminat² diorang marah maki2 kat blog saya.tak pasal² blog jadi kunjungan ramai dan tersenarai dalam ranking alexa :-)
    hahaha

    BalasPadam
  4. why not ? buat la..tp tak yah la wat post yang kondem orang. Tak profesional lagi tak beretika la cam tu. Well, u have a nice reading blog kan..boleh nyer..hwiting(mula da koean mari..)Kite respect others,sure deorang bagi good impression kat kite..readers with commenter is better than just follower..

    BalasPadam
  5. heh~
    malas nak buat
    yang entry pasal blogpink, mp3 n korea tu pon ramai gile kata saya jelous.
    adoi takde motif nak jealous kot
    saya malas nak buat entry yang hot sangat camtu.
    sapelah saya, jap g orang kata jealous lagi..huhu.. saya pon memang taknak ah serang peribadi orang.
    dia dengan cara dia, saya dengan cara saya ..
    saya bukan buat blog utk adsense atau ape2.
    blog saya pada awalnya tak ubah macam sebuah diari, tapi tak lama lepastu, idea datang so update la sikit blog tu kasi orang lain pon boleh view dan comment ..

    klu sy klik Edit Post, boleh tengok ada 5/6 topic lagi yang masih dalam kategori Draf . blom cukup bahan utk publish. idea tak cukup;-)

    BalasPadam
  6. urm .. same la .. followers da ilang . ipa kan ?

    BalasPadam
  7. hye . ipa kan ? kte nye followers sme mcm awk

    BalasPadam
  8. @mencariredhailahi
    yup Ipa nie..senasib la kite kan..dier x ilang kot..cume semunyi jer tu. Hehe...sebab kat dashboard still ada kan follower tu..x yah la pk sgt pasl follower nie..watt post yang best lagi bombastik msti ada org follow^^..memula memang sedih..tp lifes must go on kan..hehe..nnt kt follow balik jieha ea..Happy selalu k..hwaiting(^^)v

    BalasPadam
  9. @mr.aslan

    happy blogging..be urself,it's better..i'm waiting for ur drafted atikel to be post..ngee~~

    BalasPadam
  10. anda ditag di dalam entry terbaru dalam blog saya

    http://aslanmy.blogspot.com/2011/12/followers-hilang.html

    regards,
    aslan

    BalasPadam
  11. keep it up. otai laa kau blog..meriah noks layout blog lawa gitu, input cerita terbaik..mmg aku nak letak kau dalam list fav blog aku..hmm tp blog aku da terbiar plak..

    ps- aku suggest kau xletak word verif senang sikit org komen

    BalasPadam
  12. @Dayah
    otai la sangat..petai ade la..huahuahua..kena blaja dari senior dayah la..cepat update blog..nak bace nie~~Ngee...

    BalasPadam