24 Oktober 2011

Kembara Singa..

MY CASTLE..HEE

 Dalam dunia yang semakin sempit dek ter'ada'nya internet yg serba merba canggih, menjadikan segelintir individu sukar bersosial secara nyata, entah kenapa teknologi yang dikatakan memberi manfaat kini sedikit sebanyak meenyumbang kepada pencetus masalah kpada masyarakat. Kebahagiaan hakiki semakin sukar untuk difahami..Definisi bahagia telah berevolusi dengah drastik menybabkan kita berada dalam dunia yang penuh kepura-puraan. Berpura-pura bahagia sedangkan hakikatnya tidak..Ini yang aku rasa apabila telah 'berkaki panjang' ke beberapa destinasi pilihan ..:)


 Terasa skema pulak bila baca balik ape yang aku tulis kat prenggan 1st nie...nak dipendekkan cerita..actually aku nk share some of my experience during my travel in Singapore . On 1st of Oct 2011 aku, syaza, yuni and rina (my sister) plan pergi Singapore. Maklumlah, g Singapore tanpa ayah dan ibu yang dicintai lain sikit dier nyer feels. 

Destinasi pilihan ialah UNIVERSAL STUDIO. Bapak best!, tapi memang kopak la poket nk bayar tiket masuk. Lagi la nak kena sponser adik aku yg 2 orang ni, igt diaorg da bawak duit cukup..Cisss~..boleh pulak diaorang pegi beli key-chaun n dompet si 'beast' n 'nickhun' sampai 30 dollar. Pas tu time nk bli tiket USS yg harga $72 dollar/person, adik aku leh bagi $50 jer..tok dier 2 orang plak tu tiket..grrr..nsib baek diaorg dpt kakak yg baik cm aku (blink2)..maka terpaksalah aku tambah lagi $94 lagi..campur aku nyer tiket jadi la $166..kalau convert duit Malaysia??..mau  RM400++..peh x kopak poket?..tapi puas la msk USS nie..nk citer panjang pon x guna..tgk je la gambr kat bwh nie ea..
tempat adik aku abiskan duit bli brg korea
belagak giler laki nie..
muka garang giler minah ni
cumel tak?

kat pintu masuk USS
sempat la gambar ngn mat salleh..
Dalam seronok-seronok citer pasal USS ni, ada  hal yang menarik utk dikongsi..kalau perasan..kat gambar bawah ni kita org ada bergambar ngan B-Boys nyer group. Biasalah kena beratur, bukan kita org je yg nak begambar kan. So once sampai je time kitaorg nk gambar..budak2 B-Boyz nie boleh pulak nak hi-5..dalam hati nie ada terdetik..x nmpak ke kitaorg ni pompuan, pakai tudung lagi, asal la nk ber'hi-5' plak??..Nak dijadikan cerita...aku pon wat dono je la..walaupun ada terdengar bunyi keluhan dr B-Boy ni..bukan nk ckp aku nie alim ke warak ke..tp apabila kepeyakinan n takut dosa mengatasi nafsu seronok bersosial..so alhamdulilah tidaklah terjadi perkara seperti kera yang sumbang..hehe..anyway, nasib baik ada antara B-Boys tu melayu..so dier paham kot..amik gambar pon jauh2 jer..tp bila pikir2 balik..asal la aku  nk bergambar sgt ngn deorg..cm x patot pulak..hehe..

Moral of the story..pandai2 la jaga diri as a women n think wisely b4 make some action..


SENTOSA
Ni la B-Boys yg aku citer tu
maskot kek kat kedai belakang

Lagi satu citerr yg sronok tok dicerita..bila kitaotg asyik tgh bergambar..datang lah sorg mamat cina..dari taiwan mintak tlg amikkn gambar dia n kawan2 dier..pas ttu dia nak amik pulak gambar ngan kitaorg..this taiwanese puji la kitaorg nie cantik..hehe..kembang kuncup la hidung2 adik aku 2 org ni n syaza skali..after gambarr da diambik..salah sorang org taiwan nie tanye syaza..kami nie muslim ke?..muke deeorg cam pelik jere..maby x pnah tgk fesyen kitaorg kot..but they really happy to see us..pas deorg blah..kitaorg terserempak lg ngn diaorg kat MADAGASCAR..mula2 x perasan..bila diaorg lambai2 kat kitaorg baru la perasan..terdetik gak kat ulu hati nie mengatakan ''msti org2 taiwan ni suke tgk kitaorg''..hehehe

Last but not least, sepanjang kat USS nie..ada la terperasan beza orang kita ngan org jepun yang aku jumpa kat sane..cara deorang nak mintak tolong lain sikit..kalau orang kitanak mintk tolong dia akan jmpa la orang tu n ckp nk mintk tlg..tapi org jepun yg aku jmpa nie dia tolong kite dulu, baru la dia mintak tolong..satu budaya yang patut kita contohi..arigato to this Japanese people..give a good example fo us to follow..

ada lagi yg nak dikongsi..tapi beselah da ngantok..nak tido..esok plak ea...apa yg  baik  amik yg buruk buang dalam tong sampah,,ok,,wassalam

0 comments:

Catat Ulasan