24 Oktober 2011

Sekali lagi..Nanun Blog!!


Assalamualaikum,,

Rasenya dah dekat 50 entry yang aku tulis,  about myself, cerita pasal aku eksiden la.. pasal my family.. my chingu.. my anak-anak ( Abu,Osman n C- bun)..pasal herbalife..ape yg aku x puas ati n pasal jodoh aku..sumer aku da tulis..senang cakap..sumer yg dipendam dah dimuntahkan dalam blog nie..writing in English lagi tuu..'Kelas kau JAH'...HAha!!..mesti kau org yg bace exited nk taw kan pasal entry yg lepas..Opps..sori la..ku dah delete sumeer,,sbab tu la tajuk entry aku kali nie ''Skali lagi..Nanun Blog!!''..bagi yg x paham..Nanun tu maknenye 'aku' dlm korean..Words of The Day!


BUANG MASE KE??

Bagi org2 yang da bertahun berblog msti diaorg ckp aku wat kje sia-sia..yela da tulis banyak2 citer yg mengerikan lagi menyeronokkan(seronok ke) tetibe je nak delete sume..ape kess!!..Ni KES berat nie..bak kate kucing aku, gile kentang!...hmm..well, mungkin aku ni seorang yang individualistik.. x pon introvet ... Perasaan nak berkongsi tu ada, cuma ianya terlalu mikro untuk dihampar dan dijemur kepada org ramai...ishk2..this is not good...very bad..

 Kat sini ada beberapa fakta yang nak aku kongsi about me..Faktor penyumbang kepada jebakan virus all by myself..a.k.a introvet

Fakta 1 : Aku lagi suka menulis dari bercakap

Kalau diberi pilihan sama ada nak call or mesej seseorang,,i would prefer messaging..dan ni la perkara yg kerap aku wat dngan nset galaxy mini aku..sampai pnuh inbox..kredit pon lambat nk abis..besela guna youth clubkan.. x yah susah2 nak topup sebab dia x der tarikh luput kalu ade pon due date dier tahun 2014.Benda lain yang menyumbangkan tenaga aku pada penulisan ialah diari, aku lagi suka cakap dgn diari (tulis ok) dari berkongsi ngn orang lain..kat diary ni la tmpt aku meluahkan perasaan, tmpt aku marah, n tmpt aku mengadu..aku pon x taw nape..i just feel insecure to share..

Fakta 2 : Kalau marah aku lagi suka diam n wat dono je

Beware of silence!..sblm tu, korang taw x dono tu pe? dono = don't know..buat x taw je..sila ingat ayat ini bila jumpa aku..kalu korang tgk aku senyap je memanjang pas2, korang cakap aku wat tak taw je maknanye ade la yg x kena..n jgn cuba tegur..nahas korang..Cara yg terbaik adalah leave me alone..aku x suke marah-marah n x suke kena marah..kalu rase nk tegur aku nyer salah..aku lagi prefer slow talk wif me..beware !  kalu aku dah x ttahan marah..habis la sumer kna..Tapi yang aku suka pasal diri aku nie..aku  x cepat marah..(bangga  la plak)

Fakta 3 : Aku suka mendengar 

Tak kisah la dengar ape pon..dengar masalah ke, dengar radio ke, dengar muzik ke yg pastinya dengar..tapi kalu dengar masalah orang..aku lagi suka mendengar saje.so kalu rase ada masalah yg nak dikongsi tu..jgn malu2..aku sudi mendengar...nak bagi nasihat panjang berjela tu x la..Cakap pasal mendengar ni..aku suka dengar lagu yg pelbagai termasuklah hindustan, korea, arabic, or nasheed..layan je..n kalu ada mslh or pikiran celaru.. aku suka dgr lagu kuat2..maby sebab tu aku nie pekak cktt..(bkn pekak btol)..hehe

 Fakta 4 : x suka menangis n  x suka org menangis

Kalu orang yg datang kat aku nangis-nangis aku akan soh dier diam..antara ayat yg biase aq guna "dah la tu jgn la nangis.." rimas kalu dgr org nangis , so kalu sesape yg mmg x suka orang soh dier jgn nangis tu..cari org lain k..hee..btol ke ayat ni?..paham sniri la ea..Lagi satu, pantang aku kalu tgk citer  yg sedih org sblh nangis..aku boleh2 msti nak wat lawak (cover jgn nangis la tu)..seboleh-bolehnye aku akan tahan jangn la air mata nie kuar..mahal woo! air mata nk dibazirkan..kadang-kadang susah gak nk cover..

Setakat ni saje fakta yang boleh dikongsi..bukan senang aku nk kongsi benda2 cam nie ( iyer je)..sebelum mengakhiri penulisan yang daebak ! ni..aku nk merungkai beberapa perkara yang boleh menyebarkan fitnah..aku ade mention pasal anak2 kan tadi..actually anak2 yg aku maksudkan ialah kucing2 ku yg comel ..aku rase kucing aku macam keldai dalam citer SHREK..hehe..


donkey SHREK




0 comments:

Catat Ulasan