2 Disember 2014

Adakah engkau Mendengar?


Bismillahirahmanirahim,

Kadangkla terasa perjalan hidup ini sangat jauh. Jalan-jalan kehidupan penuh berliku, penuh pancaroba, penuh keasyikan. Aku berharap dengan secebis permintaan agar dipermudahkan segala urusan kehidupan, agar dilepaskan dari kehidupan yang melalaikan kerana kau adalah tempat aku berlepas dari segala kekufuran.



Berilah aku penyelsaian terbaik dalam kehidupan, kuatkan kepercayaanku pada janji-janjiMu yang pasti, zahirkan pertolonganMu pintaku sebagai doa, kurniakan aku ruang hati yang dipenuhi dengan rasa ihsan padaMu.Berikan aku daya yang kuat untuk mentaatimu, impian sederas deruan air mengalir dari alam ciptaanmu, Curahan pahala dan pandangan yang lurus memujiMu.

Dengarlah rintihanku ya tuhan,Aku merintih hanya padamu.Adakah engkau akan mendengarnya? terkadang aku ragu akan hebatnya engkau sebagai yang Maha mendengar.Kenapa aku merintih? Sesungguhnya hanya padMu aku memohon.

Masa seakan-akan berhenti. Kenapa dan bagaimana ia berlaku? Engkulah ibadahku, Engkau hadir sebagai rahmat, Engkau adalah keamanan dan kedamaian hati, Engkaulah pergantunganku , Engkaulah kasih sayangku dan palingkan aku dari panahan dan renungan kebatilan yang mampu membawaju jauh dari jalanMu.


Dengarlah pintaku ya rabb, aku merayu.

Hamba yang berdosa.




MIAT



0 comments:

Catat Ulasan