26 Disember 2012

Cuti yang BEST sangat ke?

'' Kak Alifah, peserta kurang lagi sorang, akak leh tolong dapatkan lagi sorang tak pesserta perempuan?" - aku selaku urusetia pendaftaran TOT

" kak Alifah, macam mana games untuk geng-geng helwa untuk riadah TOT nanti? da decide? '' - aku selaku PIC bahagian riadah

" Alifah, awak da siapkan kertas kerja fabircation layup dan wet layup repair? Saya nak sambung dengan JPU pulak" - aku mengmbil upah menaip modul dari lecturer


" Kak, esok kita kutip barang kitar semula ngan notes dari lecturer eh. Lepas tu jumpa dean nak mintak sign untuk proposal  'China' pulak" - aku selaku timbalan pengarah program

"Kak, esok kite ada appointment ngan KPT, nak mintak budget, Sir hafiz kata pukul 9 pagi jumpa kah HEM."-aku perlu berjumpa seseorang mencari dana untuk program ke china

........................................

Sekarang adalah waktu aku bercuti semester. Anggaran cuti yang diberikan adalah 2 bulan. Aku akan naik sem baru pada 14 Januari 2013.

Supposedly aku tengak berehat di rumah bersama keluarga.


..Tido puas-puas menggantikan masa yang telah dikorbankan sewaktu sem lalu.

....Makan masakan emak puas-puas yang telah lama ditinggalkan

.....Melayan running man dan segala yang aku telah tinggalkan seketika.

.......Bersiar dan makan angin di tempat peranginan.

............dan apa-apa la yang patut dibuat sewaktu cuti semester ni


GUESS WHAT!

I think i will never get to do what i want to do in my holiday time..


Yup, memang aku nak sangat tido, makan, movie, tido lagi makan lagi movie lagi. Tapi, aku rasa bukan cara itu yang aku patut praktikkan dalam waktu cuti ni. Aku ada target to achieve.Kata orang,  nak dapatkan sesuatu kena korbankan sesuatu. Aku rasa dengak korbankan masa cuti aku untuk bekerja dan memenuhi tanggungjawab sebagai muslim adalah yang utama. Even hanya menjadi penjaga pendaftaran di majlis ilmu sekalipun.Because everything were counted.

Maka barangsiapa yang mengerjakan kebaikan seberat zarrah, niscaya dia akan melihat (balasan)nya. Dan barangsiapa yang mengerjakan kejahatan seberat zarrah, niscaya dia akan melihat (balasan)nya. “
(Al-Zalzalah:7 dan 8)

Hope everything will be fine. I have a lot of work to do. Dengan keadaan badan yang tak berapa nak sihat ni, aku rasa aku terabai suatu perkara. My own health. Hak badan untuk mendapatkan rehat sepenuhnya. Agak zalim memaksa tubuh ni untuk mengangkat beban yang banyak. Seharusnya ianya dijaga dengan sempurna memandangkan 31nb ni ada checkup dengan doktor. Harap tak ada apa-apa.

Kepada yang bekerja tu, kerja, kerja jugak, jangan abaikan hak anggota yang Allah kurniakan tu. Guankan sebaiknya. Kerana apabila tiba saat nikmat sihat itu hilang, nescaya barulah terasa betapa ruginya bila ia tidak digunakan dan dijaga sebaiknya ketika sihat.

MAX dipaksa bergambar ^^
Nasib baik ada Max and ginger yang menjadi penghibur hati. Kalu tak bosan jugak dok kat MIAT ni. Asyik nak gadoh jer. Biasalah kucing kan, baru jumpa mane la nak ngam.Ginger kucing kesayangan pelajar MIAT, so nama dia pun banyak, ada yang panggil Oren, rain, ginger, ren dan nama-nama yang pelik-pelik. Max pulak pendatang baru. Kecik lagi. Baru nak berkenalan. So tak banyak nak cerita.^^

Ginger bermalas-malasan di bilik TV




MIAT
14 Safar 1434H
27/12/2012
12.45 a.m





0 comments:

Catat Ulasan