17 November 2011

Video of the Month-Nov

 

 Agak panjang video kali nie. Tapi takpe n jangan risau.. Tak boring pnyer kalu nak spent 2o minit tengok. Mana taknya, ada Wardina Saffiya .Phuyyoo!.Tapi tu bagi sape yang minat dier la. Kalau tak minat tak nak tengok pon tak pe.Kalu tengok pon tak rugi pape. Video yang disiarkan kat tv al-hijrah. Stesen tv baru kat Malaysia nie. Not bad la.

If post yang lepas aku ada citer sikit pasal kisah aku. Kali ni aku share pasal kisah Kak Wardina plak. Aku suka style dier cakap kat dalam video nie. Attracting dan lahir dari hati. Cewah!. Bodek lebih. But still, setiap kupasan yang wardina buat memang masuk akal. Antara kata-kata yang best ialah

YOU ARE WHAT YOU EAT AND YOU ARE WHAT YOU READ

IF KITA NAK BERUBAH JADI BAIK, ALLAH AKAN HANTAR ORANG YANG BAIK-BAIK BERSAMA NGAN KITA

BANYAK PENGAJARAN YANG SAYA BELAJAR DARI MELIHAT ORANG

KALA KITA FAHAM BACAAN DALAM SOLAT, HARI-HARI KITA AKAN NANGIS

SAYA MAHU DIKENALI SEBAGAI WANITA MUSLIM

ALLAH TIDAK MEMBIARKAN SAYA TERPESONG SEPERTI RAMAI RAKAN-RAKAN SAYA YG LAIN

Walaupun tak menitiskan air mata, tapi terkesima jugak la kat dalam hati yang keras nie. Bila kita cakap pasal Hidayah. Tak ada apa yang mstahil. So, sape yang rase nak berubah tu jangan la segan-segan.Kalau rase nak berubah tu dah ada, maknanya pintu Hidayah depan mata. Kamu ada hak atas hidayah tu.Nak melangkah masuk or tak je. Jangan  dikisah perasaan sudah terlambat atau tak.Jangan malu untuk belajar solat walaupun dah tua, jangan segan nak belajar ngaji disamping anak. Sebab perubahan tu bukanlah suatu yang statik. Ianya berlaku dengan berperingkat. Dari buruk ke baik kepada lebih baik. Dan berlaku pada semua peringkat umur, tak kira tua, muda, orang cerdik pandai or orang yang selenge sekalipon.

And of course after dapat hidayah tu, akan ada je problem. Kalau tak ada ujian, pastinya sedikit hilang nikmat dan nilai Hidayah itu . Sebab tu bila lepas suatu ujian datang, maka akan ada tingkat dan darjat iman  yang Allah beri. Tapi pernah tak fikir macam mana cara yang paling layak untuk kita terima Hidayah tu?Ada ke dengan hanya berdoa dan bersykur semata-mata? Bukanlah nak cakap berdoa tu salah, amat betul tapi adalah lagi best kalau diiringi dengan Mujahadah melawan nafsu sambil  mempraktikkan amalan yang telah rasulullah tinggalkan untk diikuti. And yang penting gunakan akal mengkaji dan meneroka bukti kebesaran allah tanda syukur atas nikmatnya.

Cukup kat sini dulu entry pasal Kak Wardina nie. Enjoy the Show. Adioss amigos

Wassalam.

“Dan Dia memberi petunjuk ke jalan agamaNya kepada sesiapa yang merujuk kepadaNya, iaitu orang2 yang beriman dan tenang tenteram hati mereka dengan zikrullah. Ketahuilah, dengan zikrullah, hati akan menjadi tenang.”




This entry was posted in

0 comments:

Catat Ulasan